DAB radio


Co je to DAB? Co kde naladím? Jaká rádia lze poslouchat? Kmitočty DAB DAB Antény

Přehled antén pro příjem DAB (DAB+) rozhlasu
Pokud ještě máte doma antény pro příjem III. televizního pásma, pak je bez obav můžete použít i pro příjem rozhlasu DAB, který vysílá na stejných frekvencích. Pokud potřebujete anténu novou, pak následující přehled usnadní orientaci v nejčastěji nabízených anténách.
Na dobrém místě s dobrou anténou lze přijímat i vzdálenější signály DAB rádií ze sousedních zemí (NSR, Rakousko, Polsko, Slovensko). Za obzvláště příznivých podmínek pak lze dočasně přijímat i několik set až tisíc km vzdálené vysílače.

dipól
Byť se prodává pod různými názvy a je obchodníky často vychvalována jako zázrak, stále je to ta nejjednodušší a nejméně výkonná anténa pro příjem rozhlasu DAB (DAB+). Hodí se pouze tam, kde je silný signál.

dvouprvková anténa
... aneb škoda peněz za takovou anténu. Je jen o málo (opravdu málo) lepší než dipól a hodí se také jen pro příjem silných signálů.

čtyřprvková směrová anténa
Solidní anténa pro běžný příjem, za příznivých podmínek příjem i trochu vzdálených signálů.

čtyřprvková směrová anténa
Jiné provedení čtyřprvkové antény.

šestiprvková směrová anténa
Solidní anténa pro běžný příjem, za příznivých podmínek příjem i vzdálenějších signálů.

jedenáctiprvková směrová anténa
Anténa se ziskem kolem 7 dB, vhodná pro příjem vzdálených signálů (tzv. DXing).

třináctiprvková směrová anténa
Anténa se ziskem 7-9 dB vhodná pro nadšence dálkového příjmu DAB rozhlasu.
















©2010-2017 OK1SB. Optimalizováno pro prohlížeče s podporou HTML5, tablety a některé "chytré" mobily.